Mordo ty moja

25Wrz07

W salonie organizacji Potwory i Spółka trwa właśnie poranna odprawa. Panowie rozparli się w fotelach. Palą cygara. Wszystkim udzielił się dobry nastrój Szefa. Kampania idzie jak po sznurku. Już za niecały miesiąc przejmie pełnie władzy.

– Szefie, może krewetkę albo ananasa? – pyta Kuchcik z pełnymi ustami – zostały po tych filmowcach
– Kiełbasy daj a nie jakieś burżujskie frykasy – odpowiada Szef
– Frykasy to są ale dla ciemnego luda – mówi pucołowaty Michałek – Ananas kupiłem za siedem zeta a krewetki kosztowały lekko ponad dychę, he he he
– Jak ja kocham ten nasz plebs, wszystko kupią – rechocze Edgar, który ma już lekko w czubie – Polejcie Mordy wy moje!
– By żyło się lepiej panowie! – wznosi toast Ludek
– By opozycja się tak nas nie czepiała – dopowiada Kuchcik
– I to z jaką agresją! – dopowiada milczący dotąd Kamyk, Szef wojowników Ninja, z żółtymi literkami na plecach.
– Opozycja autostrady będzie budować – mówi Szef – własnoręcznie…. łopatami
– Komu bezę? – pyta Kuchcik, który jak wiadomo uwielbia łakocie
– Beze je się łyżeczką, debilu! – mówi Szef – cała gęba wysmarowana, w lustrze się przejrzyj. Edgar, zawieziesz te nowe teczki do Wprost a ty Ludek, umów mnie z Ojcem Dyrektorem
– Autostrada? – pyta Ludek
– Nie, tunel wzdłuż Wisły. Z Torunia do Warszawy – śmieje się Szef
– Budowanie! Budowanie! – mamrocze Edgar i dodaje – Szef pamięta o moim uzdrowisku dla Mamusi?

Szef go nie słyszy bo zajęty jest klepaniem pucołowatego Michałka w wydatny pośladek.
– Mordo ty moja – mówi rozanielony – pracuj tak dalej!

poprzedni odcinek

 

Reklamy


131 Responses to “Mordo ty moja”

  1. W niedzielę byłem na imprezce rodzinnej.
    – Idziecie głosować? – rzuciłem przy stole zastawionym ananasem (szt.1), schabowymi (szt.10), krewetkami (szt.0)
    Popatrzyli się na mnie niechętnie, a wuj mruknął:
    – A po co? I tak się sami wybiorą!
    Natomiast ciotka zagryzając schabowego powiedziała:
    – Kaczyńscy nic nie zrobili, pijane komuchy rwą się do rządu, a przecież już się narządzili, Tusk to tylko odpowiada Kaczyńskim… a Rydzyk powiedział, że on sie do polityki nie miesza, ale PiS jest dobrym wyborem.
    – Nie macie swojego zdania? – zapytałem, żeby jakoś pociągnąć rozmowę.
    – A o czym mamy mieć zdanie? – chrząknął wuj – jak oni wszyscy tylko prześcigają się w pokazywaniu cygar, układów i wykrzykiwaniu „mordo ty moja!”
    Przeczekać trzeba … bo teraz nie ma na kogo głosować.

    Ręce mi opadły.

  2. 2 isu9660

    A to im trzeba powiedzieć, coby poszli, wzięli ta karta i wszystkich w PiSdu wykreślili.
    Hasło na dzień wyborów:
    Postawcie na nich krzyżyk!
    Na wszystkich.

  3. 3 Flogiston

    Znowu cytat z Orwell’a

    „… w Folwarku zwierzęcym rozpoczyna się terror. Wszyscy, którzy żywią jakiekolwiek wątpliwości co do słuszności drogi wytyczonej przez Napoleona, są karani śmiercią. Świnia Napoleon i jego świta coraz bardziej upodabniają się do krytykowanych wcześniej ludzi. Zmieniane są zasady Folwarku Zwierzęcego; Napoleon oszukuje zwierzęta, które są głodne i smutne. Tłumaczy im, że prawdziwe szczęście polega na ciężkiej pracy przy skromnym życiu. Po kilku latach świnie upodobniły się do ludzi, z którymi zawarły sojusz, przywróciły nazwę dawnej posiadłości (Folwark Dworski), zmieniły flagę {na początek wystarczy HYMN WOLSKI}.

  4. Najnowszą reklamówką „Salon” PiS świetnie dowalił PO.

    Podobno PO reprezentuje ludzi wykształconych a ich reklamy są nudne, bez polotu, prostackie i używają prostackich argumentów (choćby porównanie wydatków kancelarii prezydenta Kaczyńskiego w 2007r. i Wałęsy w 1992r. bez uwzglednienia inflacji – a od tego czasu ceny wzrosły o 1000%) obrażających inteligentnego człowieka.

    A reklamówka PiS „Salon” jest inteligentna (zastanawiam się nawet czy przeciętny telewidz ją zrozumie), z humorem i z polotem.
    A nawet jak ludzie nie zrozumieją oddawania ziemi Niemcom na Mazurach („ponieważ Kaczyński się na to nie zgadza „elity” wstydzą się za niego we Frankfurcie” – to było świetna) czy „budowy tunelu wzdłuż rzeki” (Piskorski i Układ Warszawski PO-SLD) to zrozumieją pierwszą scenę z reklamówki „dlaczego ten Kaczyński męczy tych co trochę wzięli na boku” i ogólną wymowę spotu „Salon” i „Elity” chcą zachowania Układów i korupcji z III RP, a Kaczyńscy się temu sprzeciwiają.

    Znakomity spot PiS. Mam nadzieję że po wyborach PiS będzie rzadził samodzielnie.
    Wtedy będziecie mogli go naprawdę rozliczyć. Bo będzie mógł realizować swój program bez trudnych koalicji z LPR czy SO…

  5. 5 kmdr_rohan

    O! Palestrino dał głos!
    Ciekawe, że na swoim blogu jakoś nie odpowiada na pytania, no ale ten typ widocznie tak ma. Swoją drogą ten wzrost cen od 1992r. o 1000% to piekny poPiS intelektu Palestriny. Jak widać – „reklamówka” trafiła w cel.

  6. Wiesz jak się liczy procent sładany czy wzrost cen od 1992.

    Ceny bazowe z 1991 (rok wydatków Wałęsy – w poprzednim komentarzu napisałem 1992 ale w reklamie PO dało 1991) X wskaźnik inflacji z 1991r., potem powstałą z mnożenia kwotę pomnóż przez wskaźnik inflacji z 1992r., następnie powstałą kwotę pomnóż przez inflację z 1993r. itd. aż dojdziesz do 2007r.

    Tu masz dokładną metodologię wyliczeń pokazującą bezsens reklamy PO i komentarze w większości zgadzające się ze to kretyństwo ze strony PO.

    http://moherykontrauklad.salon24.pl/22012,index.html

    Więc zanim coś napiszesz zastanów się o ile są wyższe ceny teraz w porównaniu do 1991r. (do którego porównuje wydatki reklama PO).

    Żeby dostrzec prostactwo argumentacji PO nie trzeba wcale znać się na ekonomii czy finansach.
    Wystarczy trochę logicznego myślenia i podstawowa wiedza w zakresie matematyki (skończone liceum wystarczy a pewnie i część po podstawówce by to policzyła).

  7. PS. Właśnie sobie policzyłem ceny w 2007r. są średnio jedenastokrotnie wyższe niż na poczatku 1991r.

    A PO porownywało wydatki kancelarii Wałęsy z 1991r. z kancelarią Kaczyńskiego w 2007r. w kwotach nominalnych.

    Pytanie – jak cienkim trzeba być intelektualnie aby nabrac się na tą prostacką reklamę PO?

  8. 8 bynik

    Faktycznie, niech wygra PiS i ostatecznie samodzielnie się skompromituje. Może gdy ludźmi potrząśnie się wystarczająco mocno, to w końcu się ockną i za 4 lata dojdzie do władzy (powstanie) formacja, na którą można będzie z czystym sumieniem zagłosować. Jednak nie wydaje mi się, by PiS nawet posiadający większość był w stanie utrzymać się dłużej niż dwa, trzy lata.
    Dziś, jak dla mnie, jedynie LiD.

  9. bynik,
    SLD już było – kompromitacja.
    Unia Wolności już była – też kompromitacja.

    Zobacz jak poprzednie rządy oceniają zwykli ludzie.
    Jest dzisiaj artykuł na ten temat na gazeta.pl

    Ludzie nie wielbia Kaczyńskiego.
    Ale jego rządy oceniają znacznie lepiej niż rządy Buzka czy Millera….

    A co do nowego przywódcy SLD – wejdź na stronę SLD i poczytaj przemówienia Olejniczaka. Żadnych obniżek podatków, rozdawnictwo na maksa (znacznie większe niż u PiS), socjalizm w najgorszym francuskim stylu (całe szczęście ze Sarkozy ich we Francji pogonił bo doprowadziliby do upadku tego kraju).
    To już Miller jest mądrzejszy bo mowi że lewica powinna iść drogą brytyjską.
    Natomiast Olejniczak reprezentuje najgorszy model socjalizmu Europejskiego – socjalizm rozdawniczy na maksa.
    Powiem szczerze – bałbym się rządów Olejniczaka dużo bardziej niż rzadów Millera i Kwasniewskiego.

  10. 10 bynik

    Hmmm… Palestrina2005, a od kiedy to wyborcza jest dla Ciebie miarodajnym i opiniotwórczym autorytetem 😉
    Z dwojga złego wolę tych, którzy się skompromitowali i mogę starać się przewidzieć granice ich kompromitacji, niż takich, o których nie mam pewności co do tego, jak daleko mogą się posunąć. Do tych ostatnich zaliczam zarówno PiS jak i PO. O byłych „przystawkach” nie wspominam.

  11. 11 Moherfucker

    @bynik:

    „PiS nawet posiadający większość był w stanie utrzymać się dłużej niż dwa, trzy lata.
    Dziś, jak dla mnie, jedynie LiD.”

    Ale właśnie trzon LiDu skompromitował się właśnie w dokładnie takich samych okolicznościach kadencję temu. Zbyt krótka pamięć.

    W polskiej polityce potrzebna jest świeża krew i nowa ordynacja większościowa.

  12. 12 uciekinier

    @Palestrina,po obejrzeniu tego spotu jakbym byla wyborca Pisu to bym sie na nich obrazila,ze maja mnie za idiote. To Pis zreszta zaczal kampanie na dowalanie, zenada.

  13. 13 uciekinier

    w tych wyborach, moze i nie ma na kogo glosowac, ale jest przeciwko komu

  14. 14 bynik

    @Moherfucker – i efekty tej kompromitacji obecna ekipa dziś przedstawia jako własne. Miler święty nie był, ale jakoś nie wstydzę się przyznać, że głosowałem na SLD. Natomiast, co dziwne, zauważyłem, że wśród moich znajomych z każdym miesiącem maleje liczba tych, którzy nie starają się taktownie przemilczeć, że głosowali na PiS.

  15. uciekinier,
    Masz pełną rację.
    Należy głosować przeciw III RP – kraju czerwonych i różowych, gdzie za łapówki kupowało się ustawy, niszczyło przeciwników biznesowych, gdzie Towarzysze mogli sporo zarobić na prowizjach od prywatyzacji, gdzie Wałęsa ręcznie sterował mediami, gdzie zaniechano lustracji i rozliczeń z przestępcami, gdzie uwidaczniała się koncepcja bananowej republiki.

    Tak należy głosować przeciw czerwonym i różowym…

  16. Tak!
    Przeciwko czerwonym i różowym i… bolszewikom z PiS 😀

  17. 17 uciekinier

    jak slyszeze od 2005 mamy 4 RP to sie w czolo pukam, przeciesz jest ta sama konstytucja.

  18. 18 uciekinier

    PIS ma swoich wyborcow za kompletnych kretynow, o czym swiadczy ich gadanie, kampania wyborcza, spoty itd ja sie dziwie Palestrina ze sie na nich nie obraziles

  19. 19 kmdr_rohan

    Palestrino!
    Proszę Cię bardzo o przykład. Ceny, która od 1992r wzrosła o 1000%. Ciekawe, że uciekasz od konkretnych liczb, żonglując procentami.

  20. fraglesi,
    W ten sposób nie idziesz na wybory.

    I robisz tak jak wój Kornetta.

    Ja wbrew temu co mówi kornett wcale nie jestem przerażony ze ktoś nie idzie na wybory.
    Mamy demokrację – jego wolny wybór. Skoro nie widzi żadnej opcji godnej zagłosowania to logicznym wyborem jest także pojechanie w wybory za miasto aby odpoczać….

  21. kmdr_rohan,
    Przecież na stronie której podałem:

    http://moherykontrauklad.salon24.pl/22012,index.html

    wyliczenia opierają się na wzroście cen podanym przez GUS.
    A więc bardzo konkretne ceny. Średnio wszystko wzrosło od tego czasu o 1000%…
    Chociazby średnia pensja na poczatku lat 90tych to o ile dobrze pamiętam 200 zł…

    To zupełnie inne czasy i zupełnie inne pieniądze.
    Równie dobrze PO mogłaby porównać wydatki Jana III Sobieskiego z wydatkami Kaczyńskiego – bez przeliczenia na wartość realną.

    Oblicznia które podaję opierają się na danych z GUS a więc bardziej wiarygodnego źródła już nie ma.

    Każdy pierwszy z brzegu ekonomista gdyby porównywał takie wydatki urealniłby wydatki z 1991r. do cen obecnych. Co i tak trudno byłoby porównać bo warunki się zmieniły itd.

    PO się w tym spocie skompromitowała. Zresztą zobacz komentarze pod informacją. NAwet przeciwnicy PiS pisali wtedy że PO się zbłaźniła…

  22. Palestrina 2005.
    Jak już jesteś taki/a uczony/a, to weź zrób
    nam dobrze i zapamietaj, że „wuj” to „wuj”,
    a nie „wój”. Pomyliło ci się z wójtem!
    To na początek. Przyjdzie czas, że może
    i z inną wiedzą się zapoznasz. Osobiście zyczę
    ci wszystkiego najlepszego.

  23. 23 kmdr_rohan

    Palestrino – prosiłem o konkretne liczby. Może być na podstawie danych GUS. 1000% jakoś chyba nie wychodzi – ale za to jak ładnie brzmi? Średnia „pensja” owszem, rośnie, ale tez Polak z roku 2007 jest nieco bogatszy od tego z roku 1992. Może by tak porównać według cen towarów (jakiegoś tzw. koszyka)?

  24. 24 jabadaba

    Rzeczywiście PO dała ciała w tym spocie, nie uwzględniając inflacji a także, że zawyżyła Wałęsie wydatki z 16,8mln rzeczywistych do 22mln podanych.
    Co nie przeszkadza @palestrinie cieszyć się z nie mniej idiotycznych spotów Pis np. o zakorkowanej Wawie, w momencie jak po kilku latach nieróbstwa Kaczki remontowane są wreszcie drogi. Może myślisz, że w Łodzi są mniejsze korki i ekipy nie opitalają się? A tu rządzi Kropek z Pisu.

    ps. Ja na czarno-czerwonych nie będę głosował bo jeszcze tunel wzdłuż Wisły pociągną do Torunia 😉

  25. – Postać Aleksandra Kwaśniewskiego jest dużo ważniejsza niż Donalda Tuska. Program PO jest tylko dodatkiem do programu SLD. Dlaczego więc mam rozmawiać z pomocnikiem, skoro mogę rozmawiać z szefem – powiedział premier Jarosław Kaczyński na konferencji prasowej.
    Premier stwierdził, że debata z Kwaśniewskim jest „istotniejsza” niż z szefem Platformy Obywatelskiej. Jak jednak zaznaczył J. Kaczyński „może pochylę się nad pomocnikiem”.

    —— I to ma być premier rządu RP?

    Cham! I tyle!

  26. 26 Flogiston

    @Palestrina
    Witaj czołowy wykształciuchu spośród ciemnej masy PIowskiej!

    czy ty wiesz, co Ty napisałeś? Trzeba kaczystów odstawić na margines, bo potrzebna jest świeża krew!! Tak jest, jestem za! Oni już byli, oni już udawali, że rządzą, teraz trzeba nowej krwi! Czas na zmiany, a poza tym to wiadomo, że bolszewia PiSowska, jak każde ugrupowanie socjalistyczne, nie jest w stanie wprowadzić żadnych reform, ani niczego zbudować. Jak wiesz, to socjaliści, a dotyczy to również tych z sekty PISjanistycznej zwanej żartobliwie „prawo i sprawiedliwość” potrafią tylko podwyższać podatki, zabierać pieniądze zaradniejszym (czyli bogatszym) i oddawać niezaradnym leniom, którym nić się nie chce. Nie wiedziałem Palestrisiu, że jesteś neosocjalistą, ale skoro bronisz zawzięcie tych bolszewickich socjalistów z sekty PISjanistycznej, to chyba też jesteś taki sam??

  27. 27 Wampir

    CZytałem tutaj o świeżej krwi.
    Gdzie jest jej więcej:
    w PZPR-SLD-LiD
    czy w SB-KLD-PO
    czy w Solidaruchy-AWS-PIS

  28. Warto poczytać, bo tym razem LPR dokonał rzetelnej i ciekawej analizy rządów PiS:

    http://www.lpr.pl/?sr=!czytaj&id=6129&dz=kraj&x=0&pocz=0&gr=

  29. kmdr_rohan,
    http://www.gus.pl – i tyle w temacie

    Zobacz sobie jak wzrastają ceny itd.
    Z tej strony sciągnąłem dane do obliczeń.
    A analizowanie wzrostu cen chleba nie ma sensu. Liczy się średni wzrost cen…

    babawiera,
    Sorry – mój błąd. Dzięki za poprawienie…

  30. Zamiast „Wprost” powinno być raczej „Na opak”
    By pozostać w konwencji 🙂

    Świetne.

  31. 31 kmdr_rohan

    tak, Palestrino, czyli o przedstawienie konkretnych liczb nie mogę się doprosić. Tak myślałem.

  32. Dla uzupełnienia polecam zeszłoroczny raport TI odnośnie korupcji, ma się rozumieć, tegorocznej. To chyba dopełnia obrazu odnośnie Twoich oczekiwań, Komandorze…

    Doprawdy, niektórym to bezy tylko w głowach, aż chciałoby się zakrzyknąć – gospodarka, głupcze!

  33. kmdr_rohan,
    Czy jest coś konkretniejszego niż dane GUS?

  34. 34 gogolik

    Niby PO jest partią ludzi inteligentnych. Niby PiS jest partią moherów i debili.

    Jednak ja tego nie widzę w codziennym życiu.

    A co widzę?

    Widzę Tuska, który jest beznadziejnym przywódcą. Potrafił pozbyć się ewentualnych sukcesorów w swojej partii, ale nie potrafi stawić czoła Kaczyńskiemu. Tusk nie nadaje się na przywódcę. ewentualnie na technokratę. Już raz poprowadził swoją partię do klęski w ostatnich wyborach. Teraz będzie tak samo. Coraz bardziej Tusk przypomina mi Krzaklewskiego. Jest mi go autentycznie żal.

    Widzę Kaczyńskiego, który z beznadziejnej sytuacji (dwa lata rządów z LPR i Samoobroną, sporo wpadek nawet we własnej formacji) potrafił po raz kolejny wywindować PiS na prowadzenie. Stosuje różne zagrywki (czasami poniżej pasa, ale zgodnie z prawem), które powodują popłoch wśród (niby inteligentnej) opozycji. Kaczyński jest wytrawnym graczem i to on cały czas kontroluje sytuację.

    Tusk nie ma żadnych szans. Jeszcze Rokita mógł starać się walczyć lepszy wynik PO, gdyby go Tusk dopuścił do rządzenia. Teraz to już jest pozamiatane.

    Będzie 38% dla PiS, 34% dla PO, 18% dla LID, 10% dla reszty. PO się rozleci na dwie frakcje. Jedna będzie chciała współpracować z PiSem, a druga z LIDem.

    Osobiście uważam, że jedynie POPIS jest szansą dla Polski. Rządy POLID będą głównie polegać na rozliczaniu IV RP i spowodują kolejny kryzys rządowy. A samodzielne rządy PiS jeszcze bardziej spolaryzują społeczeństwo. Samodzielne rządy PO? Nie ma na to żadnych szans. Co więcej, w ciągu ostatnich kilku lat Tusk nie wykazał żadnych predyspozycji (przynajmniej mnie nie przekonał) do
    sprawowania władzy.

    Można wyśmiewać wpadki PiS, tak jak autor niniejszej strony czyni, tylko nie zapominajcie słów Gogola…..

  35. 35 obser.wator

    Nawet Roman potrafił wykorzystać spotkanie Kaczyński-Kwaśniewski oskarżając bardzo zręcznie premiera o wyciąganie ręki do komunistów.

    A Tusk? A Tusk kołacze pod bramą i prosi, aby premier łaskawie zgodził się z nim rozmawiać. Panie Tusk: kończ waść, wstydu oszczędź.

  36. Nie wiem co jest grane w PO, ale wkurza mnie ta ich inercja i jakaś totalna niemoc przełamania oporów, żeby wreszcie pokazać zęby i normalnie dopier…ć!

    Ten spot z atakiem na pałac prezydencki nie był zbyt przemyślany, bo przecież teraz nie idzie o walkę o fotel prezydencki, tylko o wybory parlamentarne.

  37. Ja też uważam, że tylko POPIS odmieni ten kraj. Co jest grane w Platformie? To żadna partia. To stowarzyszenie osób o różnych ideałach i życiorysach, część z nich jest „ubabrana” i ci szykują się do koalicji LID-PO.

  38. Moon, nie to, żebym narzekał, ale to samo możesz powiedzieć o każdej innej partii…

  39. 39 polska scena polityczna

    Tusk w akcie rozpaczy podarł raport PiSu (mógłby jeszcze porzucać jajkami i potupać dla wigoru),

    Kwaśniewski w akcie rozpaczy wypił o 10 kieliszków alkoholu za dużo….

    Kaczyński pokazał całemu społeczeństwu marność polskich przywódców (wcześniej wykazał marność wodzów LPRu i Samoobrony).

    Jeszcze został Pawlak z PSL, ale jego partia nie załapie się do parlamentu, więc nie ma potrzeby aby pokazywać, że kolejny przywódca jest nagi.

  40. 40 Flogiston

    @”polska scena polityczna”

    No cóż, w tej sytuacji został już tylko Ojdyr Rydzyk ze swoją czeredą Moherów, skoro ani PO, ani LID, ani PSL …

  41. @Black Ops
    Wydaje się, że PIS jest partią najbardziej jednolitą i zgraną.

  42. 42 Nonchallance

    @Moon

    Ich jednolitość i zgranie nieco popękały w ostatnich czasach, a poza tym co to za jednolitość i zgranie które opiera się na ślepym strachu przed jednym człowiekiem? Strach nigdy nie jest dobrym doradcą.

  43. 43 uciekinier

    @moon5 pis to partia jednolita na zasadach NSDAP, czy partii bolszewickiej za Stalina, a nie dzieki wypracowanemu kompromisowi. Najwazniejszy jest wodz, szkoda tylko,ze ten ich wodz bredzi gorzej od pijanego Kwasnieskiego.

  44. 44 jabadaba

    @flogiston, przecież Kaczki muszą tańczyć jak ojciec dyktator zagra. Za „kartofla” się poobrażali a „oszust i czarownica” spłynęło po nich jak woda po kaczce 😉
    PC miało zawsze kilka procent poparcia, dopiero głosy z radyja spowodowały, że Pis stało się najwiekszą partią. Dopóki Watykan nie zrobi porządku w Toruniu dopóty demokracja będzie kulała, choć co bystrzejsi z pisiaków, po kolejnej kadencji ich rządów sami pewnie zmienią zdanie.

  45. Sorry za porównianie, ale Kaczyński jest tak samo charyzmatyczny jak Adolf, który potrafił poruszać tłumy ciemnoty niemieckiej swoimi płomiennymi przemowami i podzielił naród na lepszych i gorszych, na prawdziwych Niemców i tych farbowanych.

    To są niestety te same metody, te same hasła socjalistyczno-populistyczne, odwołujące się do najbardziej prymitywnych instynktów ludzkich.

    Zgadnijcie kto to powiedział:

    “…my chcemy dyktatury narodu, to znaczy całej wspólnoty. Tylko wtedy będziemy mogli przywrócić milionom naszych rodaków przekonanie, że państwo nie musi reprezentować jednej grupy społecznej czy klasy i że rząd stoi na straży interesów całej wspólnoty.”

    “…Dam powód propagandzie dla uzasadnienia (…), obojętnie, czy wiarygodny. Nikt nie będzie pytał później zwycięzcy, czy mówił prawdę, czy nie. Na początku (…)nie idzie o prawo, lecz o zwycięstwo. Wyrzucić z serca litość. Brutalnie postępować. (…) Silniejszy ma rację. Stosować największą surowość. Konieczna jest szybka decyzja.”

  46. Idź na wybory! Październik miesiącem trzepania paździerza!

  47. @Palestrina2005
    wierzysz w to co piszesz czy ci za to placą?

  48. @uciekinier
    W każdej partii musi być dyscyplina partyjna. Inaczej, co to za partia?
    W PO jest zbyt wiele bałaganu. Tusk poniżał Rokitę. Rokita odszedł. Marszałek Płażyński, jeden z trzech założycieli PO startuje w Gdańsku z listy PIS-u, z pierwszej pozycji. Z Platformy odszedł jakiś czas temu, do PIS-u jednak nie wstąpił; jest tu bardzo lubiany w Pomorskiem i uważany za uczciwego człowieka. To kolejny dowód na to, że od dawna postkomunistyczny układ stara się zawłaszczyć PO przy pomocy niewyraźnego Tuska.

  49. „To kolejny dowód na to, że od dawna postkomunistyczny układ stara się zawłaszczyć PO przy pomocy niewyraźnego Tuska.”

    Moon, możesz sformułować ten „dowód”?

    Bo jeśli dowodem ma być fakt, że Płażyński nie wstąpił do PiS – to jakoś logiki mi tu brakuje.

  50. 50 uciekinier

    @moon5 najwiekszy burdel w Platformie, nie usprawiedliwia PISu. PIS jest niedemokratyczny, chce wprowadzic rzady totalitarne. Ta akcja z lekarzami w kamasze to juz szczyt. Kazdy ma prawo zrezygnowac z pracy.
    Jan Rokita juz dawno powinien byc wyrzucony z Platformy, zreszta on nie odszedl tylko nie kandyduje, bo jego wybitnie taktowna malzonka brata sie z PISem i naszczescie szkodzi. Odejscie Rokity przyciagnie elektorat centrowy, przeciwny konserwatywnej obyczajowosci. Pluralizm to podstawa demokracji, wezmy np. taka partia pracy w UK, ile ona ma fracji, a jak dlugo funkcjonuje.

    Jak sluze o ukladach to mi sie propaganda Goebelsa przypomina, litosci

  51. 51 uciekinier

    Tusk jest czlowiekiem z zasadami i zbyt kulturalnym, zeby znizyc sie do poziomu choloty z PIS. Jesli przegra to tylko dlatego.

  52. @Black Ops
    Czyżbyś był wybiórczy? Nie tylko nie wstąpił do PIS-u choć startuje z ich listy, ale w 2003 opuścił też PO. Nie podobało mu się tam pewnie wiele spraw i osób. Płażyński w którychś z wyborów do sejmu miał najlepszy wynik w kraju, 125 tys. głosów. Również od PO dostał propozycję startowania z ich listy, ale wybrał listę PIS i, jak mówi, liczy na uniemożliwienie powstania koalicji PO-LID.

  53. @Uciekinier
    Tusk powiedział, że współczuje Rokicie z powodu żony. Mało taktowny.

  54. 54 uciekinier

    jedna wypowiedz tuska, a caloksztalt tworczosci Kaczynskiego to roznica. Zreszta mial racje.

  55. Moon, nie jestem wybiórczy, tylko dociekliwy.

    Użyłaś słowa „dowód”.

    Pytam, w jaki sposób bieżące decyzje Płażyńskiego stanowią jakikolwiek dowód na „to, że od dawna postkomunistyczny układ stara się zawłaszczyć PO przy pomocy niewyraźnego Tuska.”

    Uważaj na formę swoich wypowiedzi – potem marudzisz, że wszyscy się Ciebie czepiają.

  56. Płażyński był wojewodą gdańskim od 1990. W 1996 odwołał go premier Cimoszewicz.

  57. @Black Ops
    Dla niejednego może być to dowodem. W końcu to doświadczony wieloletni polityk, a nie pętak, i jego decyzje są przyczynkiem do wiedzy o tym, co w trawie piszczy. Lubisz czepianie się?

  58. Nie, szczerze mówiąc nie przepadam, ale jak patrzę na te Twoje językowe manipulacje („dowód”, „prawda”), to zapala mi się czerwone światełko i wolę się dopytać.

    Pamiętaj, że gdy Płażyński zakładał PO, koncepcja na PiS raczkowała. Gdy Płażyński opuszczał PO, robił to z powodów ideowych – ze względu na zbyt wiele liberalizmu, zbyt mało konserwatyzmu – i nierozliczone sprawy wewnątrzpartyjne (o ile mnie pamięć nie myli). Jak to się ma do postkomunistów? Skąd połączenie Płażyński-Tusk-Postkomuniści?

    To skrót myślowy, którego nie pojmuję.

  59. @Black Ops
    Dyskusje między nami nie mają wiele sensu. Często manipulujesz moje wypowiedzi. Należysz do tych dyskutantów na tym blogu, którzy wola koalicję PO-LID, niż PO-PIS. Tym drugim nie jest obojętna lustracja i ogólnie mówiąc „odsianie ziarna od plew”. Ci pierwsi tak nienawidzą PIS-u, że kwestie podstawowe dla państwa idą w cień.

  60. Ciekawe, że zakwalifikowałem się do grupy zwolenników pewnej koalicji słowem o niej nie wspominając… intrygujące. Powiedz mi o mnie więcej, proszę.

    Jednocześnie wytłumacz mi jeszcze raz, jak do „odsiewania ziaren od plew” ma się fakt zasiadania na ważnym stanowisku w PiSowskiej administracji sędziego Kryżego, który wedle Twojej definicji będzie plewą w najczystszej postaci.

    Tak wiem, przerabialiśmy ten temat, ale tak długo jak przy próbie dzielenia świata na „my i oni” będziesz posługiwała się tak uroczą demagogią, będę Ci wytykał hipokryzję – lub ignorancję.

    Swoją drogą – kogo tak nienawidzą „ci drudzy”?

    Kwestiami podstawowymi dla państwa są gospodarka, finanse publiczne, służba zdrowia. W oczach PiSu te sprawy usuwają się jednak w cień – pod naporem „odsiewania”.

  61. @ Flogiston et consortes –

    Nie, powyższa dyskusja nie odciąga mnie od rozrzucania tu i tam ulotek i przesyłania plików (e.g. pdf podpięty pod nickiem Kornetta). Słowo krąży. Idea także.*

    ———————————
    * tak gwoli wytłumaczenia się 😉

  62. @Black Ops
    Jednym sędzią Kryże próbują zaszachować Jarosława jego przeciwnicy, a po drugiej stronie „szambo”. PIS cały czas zajmuje sie gospodarka i finansami, wkrótce miał wejść pakiet Kluski.

  63. …no to leć z tym szambem, po konkretach, Moon.

    Pakiet Kluski wchodzi od roku. I nie wszedł. I po ostatnich prezentacjach pakietu Kluski przedsiębiorcy (i ja osobiście) zadrżeli w trwodze, bo projekt ów wręcz pogarszał ich sytuację w obliczu organów państwa. To nie jest dobry przykład.

    W dziedzinie gospodarki: możesz wskazać jedną, jedną ustawę o charakterze gospodarczym, przepchniętą przez PiS przez parlament?

    W dziedzinie służby zdrowia: PiS ucieka od niewygodnego tematu reformy. Ba – nawet go nie podjął.

    W dziedzinie finansów publicznych – czy sukcesem nazwałabyś koalicyjne głosowanie za bonusowymi pieniędzmi na ŚOB, czy może rozdawanie budżetowych pieniędzy?

    Konkrety, Moon. Konkrety.

  64. Jednym Kryże, Moon?

    http://www.exand.com/glosuj.pdf

    …zapoznaj się. I zastanów się, czemu tak jest.

  65. @Black Ops
    Plik zaczyna sie od Dorna, którego ojciec był członkiem KPZU i KPP. Ozjasz Szechter, ojciec Michnika był samym przewodniczącym Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy. Potem on i Helena Michnik, matka Adama, byli działaczami KPP. Czyli Michnik miał prawo być wielkim opozycjonistą, a Dorn nie może być ministrem w niepodległej Polsce?

  66. 66 jabadaba

    Nie lubie wypominania ludziom kim są ich przodkowie, bo ojciec z synem mogą mieć różne poglądy jak Miodowicze, brat z bratem też jak Kurscy. Lista pzpr w pisie jak podałeś @black ops, jest oczywiście wiele dłuższa.

  67. @jabadaba
    Wiem, że ta lista jest dłuższa. W LIDzie ta lista jest bardzo długa. Liczę na POPIS. Ludzie LIDu powinni na zawsze pójść w zapomnienie. To nie żadna lewica, to towarzystwo wzajemnych interesów. Powinna zostać tylko lewica Millera i inne prawdziwe ruchy lewicowe…

  68. Geny komunistyczne ponoć nie przechodzą z pokolenia na pokolenie. Racja! Natomiast największe pretensje mam do Kaczyńskich o to, że brata bratu wilkiem zrobili, że podzielili nas do tego stopnia, że zaleczenie tych ran będzie trwało bardzo długo i kosztowało dużo.

    Szczują jednych przeciw drugim, pogardzają tymi, którzy mają inne opinie niż oni, ktorzy mają inną wizję Polski.

    Zgnojenie, upodlenie, zrównanie z ZOMO i kryminalistami, zmieszanie z gównem swoich oponentów… to jest cel sam w sobie Jarosława Kaczyńskiego oraz jego kurskiego burka.

    Nie wiem co dobrego ludzie widzą w Kaczorach?
    Może tylko te cechy, które im samym się podobają. Może oni też są zakompleksieni, mali, niedowartościowani z kompleksem Edypa i wiarą, że jak Jarosław będzie rządził to przynajmniej oni będą mogli dojść … po trupach do swojego maluczkiego celu.

  69. @Kornett
    Chcę na górze państwa ludzi z PISu i PO (część). Ten podział w społeczeństwie istniał od wielu lat, nie Jarosław go wywołał, ale nierówne szanse gospodarczego startu w IIIRP. Byli równi i równiejsi. Krasnodębski jeszcze przed zwycięstwem PISu mówił, że społeczeństwo jest całkowicie podzielone, że właściwie nie istnieje jako zdrowy organizm społeczny.

  70. 70 Flogiston

    Tu, na stronach odwiedzanych przez osoby, którym nie jest obojętny los Polski, spotyka się również (czasami) osoby, które w poprzednich wyborach (z 2005 r) głosowały na PiS. Teraz widać było, jaką przeszły przemianę, osoby te zrozumiały swój błąd i postanowiły już nigdy więcej nie zmarnować swojego głosu poprzez popieranie partii nazywającej się cynicznie – „prawo i sprawiedliwość”. I to dla mnie jest zrozumiałe. Mylić się jest rzeczą ludzką, Rzymianie mówili: errare humanum est! Nie mogę jednak zrozumieć innych paru czytelników tych stron internetowych, którzy są nieprzemakalni!! Mijają całe miesiące, padają dziesiątki lub setki tysięcy argumentów wykazujących niezbicie, że głosowanie na sektę PISjanistyczną jest błędem, że takie głosowanie może stać się tragedią dla Polski, A oni co? A oni nic, tak jakby tu nie padały żadne argumenty, tak jakbyśmy im już tu wszystkiego nie wyjaśnili!! Nie mogę tego zrozumieć, taką postawę spotykam drugi raz w moim już niekrótkim życiu. Przypomina mi to lata 1980-1981 i potem 1982-1990. Tam też można było wypluć z siebie flaki, wyłożyć serce na stół i mówić, że Solidarność to jest zbawienie Polski spod jarzma komunistycznego. Mogłeś sobie mówić, mówić i mówić, a i tak żadne argumenty nie docierały do pewnej grupy osób. Dla mnie to było straszne, nie mogłem tego zrozumieć, jak człowiek inteligentny może być tak tępy i być przeciwko Solidarności. Teraz też mamy takie osoby, jak Moon, Palestrina, Blizna i jeszcze parę osób, które nie przyjmują do wiadomości, że PIS, to partia neo-Bolszwicka, nie mająca nic wspólnego z Solidarnością, z dążeniem Polski do niepodległości. Nie przekona ich nawet argument, że toruński patron tej bolszewickiej organizacji będąc agentem rosyjskim – działa na szkodę Polski i ku pożytkowi Rosji Putina. Cieszy mnie natomiast to, że np. osoba podpisująca się „John Cooper” zrozumiała swój błąd i ma zamiar iść na wybory i głosować przeciwko sekcie PISjanistycznej. John Cooper ma trudną sytuację, bo u niego prawie cała rodzina zaślepiła się miłością do tych zdrajców idei solidarnościowej, zdrajców bezczelnie szermujących nazwą SOLIDARNOŚĆ.

  71. 71 jabadaba

    @kornett
    Demokracja zakłada, że ludzie będą głosować na mądrzejszych od siebie, po to by władza mądrze rządziła wszystkimi.
    Tymczasem w Polsce przygłup głosuje na przygłupa bo lubi jak mu rząd schlebia w jego prostackiej wizji świata. Najlepiej jak władza „śmierdzi” tak samo jak ja, to na pewno nie da mi zginąć, najważniejsza jest swojakość nie jakość władzy.

  72. 72 Nonchallance

    Moon to że Jarosław nie stworzył pewnych podziałów nie umniejsza jego winy – podsycanie ich nie jest niczym dobrym. On nie robi nic by te podziały zatrzeć ponieważ są mu potrzebne. On musi jątrzyć i będzie robił to aż wyląduje na śmietniku historii (oby jak najwcześniej).

  73. @jabadaba
    Nie chce Cię zamęczać, ale taka „swojska” to były SLD i AWS. Nie widzę aż tak bardzo tego w PIS.

  74. 74 Nonchallance

    Tym gorzej Moon: ani swojskości ani jakości czyli dno i 5 metrów mułu. Przypomnij mi dlaczego ich popierasz bo ciągle wylatuje mi to z głowy?

  75. Czy gdzieś napisałam, ze popieram ich jakoś szczególnie?
    Popieram koalicję PO-PIS.

  76. 76 jabadaba

    @Non, specjalnie napisałem swojakość, a nie swojskość, bo Jarek jest połączeniem w swoim mniemaniu najwyższej jakości rządzenia z rolą trybuna ludowego, który wyzwoli uciskanych poddanych od układów, oligarchii i przede wszystkim wykształciuchów.
    @Moon Jarek wybitnie równa w dół, zniża się do poziomu Urbana, gdzie każde kłamstwo i obelga, każda oczywista głupota powtarzana tysiąc razy były dobre aby tylko utrzymać władzę.

  77. 77 Nonchallance

    Taaaa zapomniałam o tym fantomie. Swoją drogą ludzie z PO musieliby być głupi jak but z lewej nogi i dodatkowo cierpieć na chroniczny zanik pamięci jeśli po tym co PiS wykręcił swoim poprzednim koalicjantom zdecydowaliby się na ten mezalians.

  78. Koalicja POPIS to jest JUŻ totalna utopia!

    Zbyt wiele złych słów zostało powiedzianych, za dużo pomyj wylanych, aby teraz PO i PIS podały sobie rączki w ramach narodowej zgody i stworzyły coś wspólnie.

    Zresztą Twój idol, moon5, Jarek powiedział przecież, że dla niego partnerem do rozmów i koalicji jest Olek Kwaśniewski, a nie jakiś tam Tusk z jakiejś tam plastelinowej partyjki (Dorn).

  79. 79 Nonchallance

    Ciekawe na ile Tusk okaże się chrześcijaninem (idiotą?) i czy wybaczy swym „prześladowcom”? 😉

  80. Tanie państwo w/g Kaczyńskich:
    Lech Kaczyński wraz z 32-osobową polską delegacją nocowali w jednym z najdroższych hoteli na świecie, należącym do rodziny Hiltonów – Waldorf Astorii – w centrum nowojorskiego Manhattanu. Cena noclegu to 600 dolarów za dobę, a polska delegacja spędziła tam 3 dni.

    Let’s see, 32 x 600 = 19200 x 3 = 57600USD, czyli 162 tysiace zł za sam hotel.
    Dadajcie do tego żacie, samolot, koszty reprezentacyjne i mamy okrągły milion!

    Super być bratem premiera. Nie dziwota, że mu 2 lata temu meldował wykonanie zadania.

    Faktycznie w końcu udało im sie podpierniczyć księżyc!

  81. 81 asystent

    Pani palestrina chce nawracać i uszczęśliwiać ludzi na siłę. Tak nie wolno.

  82. Pan Palestrina.

  83. @Kornett
    Kilka osób wypowiadających się tu wierzy w tę koalicję, prawdopodobnie tej części PO bez Tuska. Jarek trafnie go określił jako pomocnika LID – Kwaśniewski dał mu swe poparcie w ostatnich wyborach. Nigdy nie twierdziłam, że Jarosław jest moim idolem.

  84. 84 Flogiston

    @Moon,
    Jest tylko jedna sensowna koalicja (PO + LID) z naciskiem na „D” w skrócie LID. Dyskusyjną sprawą jest tylko to, czy powinno się głosować na LID, czy na PO. Przez chwilę (trwającą kilka dni) miałem zamiar głosować na LID, bo obawiałem się, że powstanie koalicja (PO + PIS). Teraz już wiem, że to jest niemożliwe, więc wracam do PO. Trzeba powoli zapomnieć o podziale Polski na solid i antysolid. Historię zostawmy historykom, trzeba z żywymi naprzód iść. No i… „Gospodarka, głupcze!” – jak mówi klasyk!

  85. @Flogiston
    Jakiś neokolonializm czy liberalizm z tym naciskiem wyłącznie na gospodarkę?
    Państwo to niestety nie tylko gospodarka, to również zdrowe społeczeństwo. Teraz jest bardzo chore, mimo że gospodarka biegnie do przodu 😦 Nie chcę ludzi z LIDu w polskiej polityce. Oni już byli. Zniknę stąd chyba, bo niewielu tu przeciwników LIDu.

  86. Jarosław jest teraz u Strzyczkowskiego. To nieomal intelektualista 🙂 Dyskutuje nawet o finansach…

  87. 87 Nonchallance

    Mamy psioczyć na LiD? Dlaczego? Dostali już po łapach. PiS nic nie jest lepszy a teraz to PiS daje plamę. Trzeba się było nie pchać do władzy.

  88. Będąc w Stanach od ’84go obserwowałem ichnią politykę i spieranie się argumentów politycznych i społecznych między Republikanami i Demokratami. I muszę Ci powiedzieć Moon5, że wśród Demokratów jest bardzo duża grupa lewicowo myślących ludzi, którzy wcale nie uważają sie za komunistów czy nawet zwolenników komunizmu.

    Jestem definitywnie liberałem i wyznawcą doktryny wolności społeczeństwa i minimalnej ingerencji państwa (rządu) w życie społeczne.

    Tym samym gadka Jarka o „silnym państwie” przyprawia mnie o wymioty, bo od razu nasuwają mi się skojarzenia z Putinem, Stalinem czy Adolfem.
    Każdy z nich uważa(ł) iż społeczeństwo jest po prostu głupie i nie wie czego chce, i tylko oni mają receptę i jedyny słuszny pomysł na kierowanie państwem.

    A ja NIE CHCĘ być uszczęśliwiany na siłę i mieć wmawiane, że jestem wrogiem Rzeczpospolitej (niezałeżnie od numeru), bo mam swoje własne poglądy i mam głeboko w d… kompleksy pana Kaczyńskiego, Rydzyka i ich popleczników.

    Tym samym – zamiast negować wszystko i wszsytkich, którzy nie pieją peanów na temat geniuszy z PiS pomyśl o tym, ze my wszyscy jesteśmy POLAKAMI i mamy prawo decydować o losach Polski — czy tego pan Kaczyński chce czy nie.

  89. 89 jabadaba

    A ja czekam aż wahadło polskiego elektoratu przestanie się kiwać skrajnie prawo, skrajnie lewo i zatrzyma się gdzieś po środku.
    I tak mi się wydaje, że ta sama duża grupa „zawiedzionych” wyborców przeskakuje: sld > aws > sld > pis > ???. Jeszcze Pis się nie do końca zbłaźnił, więc czekają nas cztery lata z Pisem jako rządem mniejszościowym. Mają prezydenta, może senat i dobre wytłumaczenie na następne wybory jak im się znowu nie uda.

  90. @Kornett
    A jak sobie wyobrażasz liberalizm i minimalną ingerencje państwa w EU?
    Przecież tu jedno państwo próbuje zdominować drugie, a wszystkie podlegają jakiejś dziwnej centrali… Tu chyba potrzebni chyba są silni przywódcy?

  91. Wow, jak mało jednak wiesz o zasadach EU.
    Nota bene, USA – oznacza United States of America, czyli Stany Zjednoczone Ameryki. Na podobnej zasadzie (in general) zbudowana są zasady Państw Zjednoczonych Europy.

    Federalny rząd, natomiast samostanowienie stanów, hrabstw (powiatów), itd. Faktyczna władza oddana jest w ręce społeczeństwa obywatelskiego.

    Natomiast uważam, że taka integracja w Europie nigdy nie wyjdzie jaka udała się w USA, ponieważ tam rzeczą spajającą jest JĘZYK, wspólna osobowość kulturowa, historia.

    Kraje europejskie są bardziej autonomiczne, mają więcej barier językowych i kulturowych… ale cały czas uważam, że jest to dobry pomysł na przyszłość, ponieważ powiiniśmy OBALAĆ bariery międzyludzkie, a nie je budować — jak to czyni od dwóch lat w Polsce wódz naczelny PiS, Jarosław.

  92. Ale USA mają jedną armię i jednego prezydenta! A co mamy w Europie?

  93. …jeden zestaw wartości, który być może wywodzi się, ale obecnie już nie opiera o – chrześcijaństwo we wszelkich odmianach. Jeden kontynent, po którym poruszanie się staje się coraz prostsze (wiesz, Moon, że bilet do Dublina kosztuje mniej więcej tyle, co z Warszawy do Wrocławia?). Jakąś wspólną płaszczyznę językową – jakoś na ostatnim weselu byłem w stanie dogadać się po angielsku z każdym, choć w powietrzu krążył też francuski.

    Mamy wspólne granice (Schengen), dążymy do ujednolicenia i zgrania procedur odnośnie ścigania przestępstw; koncepcja europejskich sił zbrojnych jest w powijakach, ale jest.

    Niektórzy mają też poczucie, że współtworzą większą jakość, jaką jest EU. Niektórzy.

    Zgadzam się z Kornettem. Potrzeba czasu na zatarcie pewnych granic – i bynajmniej nie kulturowych (w pozytywnym znaczeniu). I potrzeba u nas zmiany w myśleniu na górze – silną pozycję w EU buduje się w oparciu o sojusze i pogadanki, nie „twardą politykę”, która izoluje nasz kraj na arenie europejskiej.

  94. Z tymi wartościami to nieco przesadziłem – u nas broni się dzieci od napoczęcia. I modli się o deszcz w parlamencie, zamiast restrukturyzować wieś. Ale poza tym – mniej więcej jak powyżej.

  95. @kornet
    Państwo – nocny stróż, piękna rzecz. Masz absolutną rację mówiąc o stosunku Kaczyńskich do społeczeństwa.
    Byłem teraz w Rosji, Jarosław może się obrażać za takie porównania ale swoją retoryką bardzo przypomina „totalitarnego” Putina.

  96. 96 jiima

    PO-PiS nie powstanie, nie mam o to akurat żadnych obaw. Chyba że jak zwykle nie doceniam głupoty niektórych ludzi.

    @Moon
    Co do wyrównywania szans przez państwo, co do zajmowania się przez państwo społeczeństwem:
    Niech szanowni „państwo” łaskawie się odczepią od społeczeństwa. To społeczeństwo ma sobie wybrać rząd taki jaki jest im potrzebny, a nie rząd urabiać społeczeństwo socjotechniką na poziomie lat 90 XIX wieku. Społeczeństwo mamy jakie mamy i tu się z Tobą szanowna Pani zgadzam, jest w stanie opłakanym. Gdzie indziej jednak widzimy przyczyny i rozwiązania.
    Ty mówisz, droga Moon, że winna jest „komuna” i „III Erpe”. Cokolwiek te pojęcia dla ciebie oznaczają.
    Ja mówię, że owszem, czasy „realnego socjalizmu” zniszczyły to społeczeństwo skuteczniej niż naziści z pistoletami maszynowymi i zaborcy z batem. Ale nie jest to wina bliżej nie zdefiniowanych „komuchów” tylko mieszkańców tego kraju! Nikt nam nie przywiózł żadnego z naszych ówczesnych „władców”, z wyjątkiem Bieruta ale to były naprawdę dawne czasy.
    Co więcej, bardziej zniszczyły ten naród nie stalinowskie czystki i prześladowania, ale późniejszy socjalizm w polskim wydaniu, z zasadą „czy się stoi czy się leży”. Sporo tych mniej zdolnych i mniej chętnych nauczyło się, że „im się należy” i kiedy przestało się należeć, nadeszła katastrofa.
    Nie gardzę tymi ludźmi, nie uważam ich za „gorszych”. Z nimi trzeba coś zrobić, ale nie obiecywać im zasiłki i dokopanie tym, którym zazdroszczą. Fenomen kraju wygląda następująco – bezrobocie się zmniejszyło, ale nadal jest wysokie, tymczasem nie ma ludzi do pracy! I to nie inżynierów i specjalistów, tylko robotników na budowę! Jak to więc jest? Nie ma ludzi do najprostszej pracy, nie wymagającej kwalifikacji (sam zasuwałem na budowie to wiem). Wniosek – ci ludzie *nie chcą* pracować. Bo żona pracuje. Bo babcia ma wysoką rentę. Bo mają 6 lat do emerytury to jakoś pociągną. Bo zasiłek. Bo opieka społeczna. Nie wiem co można by z nimi zrobić, kręcąc się po urzędach pracy zauważyłem, że ciężkie pieniądze na „aktywizację zawodową” idą w błoto, bo ci co się chcą zaktywizować, robią to, a reszta i tak stoi w kolejce do kasy wypłacającej zasiłki.
    Mógłbym wiele jeszcze mówić o tych ludziach, bo startując z samego dołu sporo ich w życiu spotkałem. Ale nie o nich chciałem, tylko o naszej wspaniałej Polskiej Zjednoczonej Partii Prawo I Sprawiedliwość. Co oni, którzy zabiegają o głosy tych ludzi, dla nich robią? Dwie rzeczy:
    – Dają im igrzysk. Aresztują w świetle reflektorów bogatych i wykształconych (po czym po cichu wypuszczają), czyli tych, którym oni zazdroszczą. Krzywdzą w ten sposób tych „przegranych”, gdyż wmawiają im, że to ich stan jest normalny i poprawny. Mówią im – wy, ubodzy jesteście OK i cool, każdy kto ma kasę, jest zły, złodziej, łapownik, ubek. Pokazują im, że nie warto stawiać sobie statusu tych ludzi za cel – bo po co, jeszcze i po mnie przyjdzie CBA.
    – Mówią im dodatkowo, w zawoalowany sposób, że nie da się uczciwie zdobyć pieniędzy i sensownego statusu materialnego. O szkodliwości takiego podejścia nie muszę chyba pisać.
    – Dają tym ludziom zasiłki, wcześniejsze emerytury i inne tego typu rozrywki. Wprawdzie w swym populizmie jeszcze nie przegonili samoobrony z zasiłkiem 2000 miesięcznie, ale pewnie i na to w końcu wpadną. Tym samym krzywdzą ich jeszcze bardziej.
    A po co to robią? Ja uważam, że po to, by ci ludzie pozostali plebsem, ciemnym ludem stojącym po zasiłek. Bo jak będzie im lepiej, nie będą chcieli dokopać „bogaczom”. Jak będą sensownie zarabiać, wcześniejsza głodowa emerytura i 1000 zł zasiłku nie będzie dla nich atrakcją wartą głosu. Bo jak nie będą się martwić czy starczy do pierwszego, zastanowią się nad obciachem, jaki Polsce robi nasz (nie)rząd.

    Ja nie chcę „wyrównywania szans” przez rząd. Zwłaszcza w taki sposób. Chcę za to:
    – jasnej polityki wydawania pieniędzy. Naszych pieniędzy
    – prostego, jasnego prawa, które utrudni przekręty
    – ograniczenia biurokracji
    – zatrudniania w urzędach ludzi na podstawie kompetencji a nie znajomości
    – redukcji aparatu rządowego i jego wydatków do niezbędnego minimum.
    – likwidacji „bezpłatnej” służby zdrowia i wprowadzenie na jej miejsce ubezpieczenia zdrowotnego, działającego tak jak każde ubezpieczenie. (zanim ktoś się zacznie kłócić, wyjaśnijcie mi, czemu za 400 zł miesięcznie w Medicover mam wszystko to, co za prawie 600 nie mogę dostać w państwowej służbie zdrowia).
    – likwidacji innych bezsensownych struktur „państwowych” będących jedynie nagrodami dla tych co dorwą się do koryta, jak np. ZUS.
    – Budowania rządu ze specjalistów, a nie kolesi.
    itd, itp.
    Nie obchodzą mnie agenci SB, dla mnie można otworzyć IPN na oścież, albo spalić. W pierwszym wypadku tam nie pójdę, w drugim nie pomogę gasić.
    Nie obchodzą mnie „oligarchowie”, obchodzą mnie przepisy które utrudnią im dogadywanie się z władzą. Gwoli wyjaśnienia, takim „oligarchą” jest również szef SKOKów, a politykiem z którym się dogaduje, niejaki Gosiewski (wcześniej też Zawisza, ale ten pan z wąsikiem i definicją prostytutki wyniósł się do kanapowej partyjki Jurka, więc pewnie SKOKi nie zabiegają już o jego względy).
    Gdzie to wszystko jest w programie PiS? A, przepraszam, w jakim programie?
    Chyba moje poglądy uniemożliwiają zakwalifikowanie mnie jako fana SLD, ale wszystko jest możliwe, jak ktoś będzie chciał mnie zmieszać z błotem 😛

  97. 97 Warszawiak

    Palestrina, nie wiem o jakich czerwonych i różowych mówisz, ale zauważę tylko, że PiS jest bardziej czerwone od poprzednich. Język PiSu to język stalinowski. Czytam właśnie artykuł radziecki z 1949 roku i znajduję te same sformułowania – walka z nihilizmem, kosmopolityzmem, liberalizmem, PATRIOTYZM itd. Twoi pseudoprawicowi przywódcy są po prostu przesiąknięci ideologią komunistyczną. Dlaczego? Bo tylko totalitarna ideologia nazistowska albo komunistyczna jest w stanie rozładować i usatysfakcjonować ludzi, których jedynym napędem do politycznego działania jest frustracja z powodu GŁUPOTY, NIEPORADNOŚCI, BRZYDOTY I NISKIEGO WZROSTU.

  98. @Jiima
    Młodym człowiekiem jesteś, mój drogi, jeśli piszesz, że tylko Bierut był narzucona władzą, a potem ludzie sami decydowali i to ich wina, a nie żadnych „komuchów”… Do roku 1989 mieliśmy komunistyczny reżim utrzymywany przy pomocy SB, milicji i wojska, była też ciągła zależność od ZSRR, naszego „opiekuna”, nie było wolnych wyborów. Do tego dochodził brak gospodarki rynkowej, panował narzucony przez państwo system „nakazowo-rozdzielczy”, prawie wszystkie ceny ustalał rząd, itp. Każda polska władza musiała mieć cichą aprobatę Moskwy. Gomułka mógł wyjść na wolność po śmierci Stalina. Są tacy, którzy twierdzą że dopiero wyprowadzenie wojsk radzieckich z Polski (1993?) i wstąpienie do NATO (1999?) dało nam wolność od Rosjan. Czy naprawdę nigdy nie słyszałeś jak milicja i SB prześladowały w latach 80-tych ludzi, którzy chcieli wprowadzić demokrację i wolny rynek.

    Głosujcie, Kochane Misie, na Kwaśniewskiego, jakbyście nie czytali niedawnego artykułu Igora Janke o jego „dworze” i bardzo podejrzanych osobach z którymi się spotykał, o tym jak załatwiał swym znajomym możliwość robienia różnych interesów. Będzie to powrót oligarchii, bo Kwas to nie jest żadna lewica. Do tego, jak pisze Gdańszczanin, dochodzą jego pijackie rajdy z A.M. po Zatoce Czerwonych Świń. Wybierzcie Kwasa, aby tylko pogrążyć Kaczki i nie dopuścić do PO-PIS.

  99. 99 uciekinier

    @moon5 wytykanie komus wieku jes nie kulturalne, zreszta chyba sie juz nie raz pomylilas w tej kwestii nie np. przy mnie.

  100. @Uciekinier
    Tu nie ma wytykania, tylko podejrzenie takiego stanu rzeczy. Tobie też nie wytykałam.

  101. 101 uciekinier

    a czemu sluza takie podejrzenia, podniesieniu wlasnego autorytetu zalosne, a co ma np powiedziec Flogiston. Zastanow sie zanim cos napiszesz bo takie zagrywki w dyskusji sa na poziomie moherowej babci

  102. @Uciekinier
    Tu nie chodzi podniesienie mojego autorytetu, po prostu bywa tak, że nie wszyscy młodzi ludzie (do 30-tki) interesowali się historią PRL, więc próbuję wyjaśnić pewne sprawy. Będę musiała zaprzestać wskazywania na młody wiek.

  103. 103 uciekinier

    mysle ze sama nie jestes autorytetem w tej sprawie, wiedza Flogistona jest nie porownywalnie wieksza

  104. @Uciekinier
    I Flogiston wie, jak za komuny wyglądały relacje reżim-obywatele. I że Polska jako „najweselszy barak” to mit. Niby nie było „aż tak z
    źle”, ale dobrze też nie było.

  105. @Black Ops
    Tez potrafię się dobrze porozumiewać w obcym języku. Bywało że też rozmawiałam z cudzoziemcami z różnych krajów. Nie wiedziałam, że bilety do Irlandii już takie tanie. Stąd wyjechały całe masy ludzi na wyspy, jak i w całej Polsce, głównie słabo wykształceni. Czy to jest dobry kierunek? Polka dostarczycielem taniej siły roboczej?

  106. 106 jiima

    @Moon

    Możesz wytykać mi wiek, zwłaszcza że po raz kolejny w tej dziedzinie zaliczasz pudło. Problem w tym, że w ogóle nie zrozumiałaś, o czym piszę.
    Nie twierdzę nigdzie, że mieliśmy demokrację i było super. Było niefajnie, nielogicznie i paranoicznie. Mieliśmy „bratni” ZSRR, ja też uczyłem się piosenek po rosyjsku o bratnim narodzie radzieckim.
    Mówię natomiast, że nasi „przywódcy narodu” byli takimi samymi Polakami jak my. Mieli aprobatę, OK, jeździli do Moskwy, ale tacy byli z nich komuniści jak z koziej rzyci trąba. Prawdę mówiąc i w Rosji „prawdziwy” komunizm zaczął się kończyć po Stalinie, ale w krajach „demokracji ludowej” rozkład zaczął się wcześniej.
    Owszem, było to państwo totalitarne, w tym sensie że kto był pod prąd, ten miał problem. Wolność słowa była taka jak w Anglii, to znaczy że wolno było publicznie mówić że premier Anglii jest do dupy (stary PRL-owski dowcip). Problem w tym, że większość ludzi nie była pod prąd. Zapisywali się do PZPR, do TPPR i innych reżimowych organizacji, po to by dostać kartki na cukier, paszport albo piątkę na świadectwie. Komuniści byli z nich tacy… jak z ich przywódców.
    Z resztą, większości „demokracja ludowa” nie wadziła, chyba że chcieli jechać za granicę. Panom Kaczyńskim, panu Dornowi, panu Wassermanowi i innym też nie wadziła, no może trochę panom Kaczyńskim wadziła, ale nie na tyle by ryzykowali kariery naukowe.
    Z resztą, właśnie ci ludzie stanową sporą część elektoratu PiS. Ci ludzie nie głosują na SLD, tak jak ty byś chciała, bo SLD to dla nich „władza” z PRL, a władzy nikt w PRL nie lubił, nawet jeśli był w PZPR i cieszył się dzięki temu stanowiskiem brygadiera. Ci ludzie głosowali na Leppera, choć to partyjniak, bo „swój chłop” i o nas dba. Chciałby PRL z ludzką twarzą. Teraz PiS podkradł tych ludzi Samoobronie.
    Nie wykręcaj proszę kota ogonem i nie mów mi jak było w PRL, bo obawiam się że lista moich osobistych doświadczeń z tej epoki jest odrobinę dłuższa niż twoja, albo przynajmniej porównywalna. Sporo się też nasłuchałem, moja rodzina stanowi dość interesujący przekrój postaw, od działaczy „Solidarności” którzy pryskali do USA przed prześladowaniami poprzez właśnie takich szarych ludzi którzy żyli i mieli władzę ludową gdzieś, po partyjnych działaczy, w tym oficera LWP który miał problemy przez Kuklińskiego (siedział z nim biurko w biurko). Więc nie zbywaj moich opinii proszę hasłem że „wiesz więcej”
    Nie pisałem o prześladowanych i nękanych. Z resztą wcale ich w PiS nie ma tak wielu, paradoksalnie więcej nawet jest ich w LiD (konkretnie w „D”). Mówiłaś o tych co przegrali na transformacji ustrojowej, to ja też o nich. A większość z nich to jest właśnie taki szary ludek o którym mówię, a nie działacze „S” itp.

  107. 107 jiima

    @Moon

    Poza tym do jasnej anielki, gdzie ja napisałem, że chcę głosować na Kwaśniewskiego (z resztą to chyba niewykonalne, on nie startuje w wyborach). Masz widzę swoją jasną wizję świata, ci co nie głosują na pana K.(z bratem) głosują na „tego drugiego” pana K. (z żoną jedzącą bezy). Kobieto, proszę cię, racz wreszcie zauważyć, że świat nie jest taki prosty. Mi z żadnym z panów K. nie jest po drodze, żadnego nie podziwiam za historię (żaden nie ma się czym chwalić), za postawę (bezczelny alkoholik kontra sfrustrowany pieniacz), za głoszone poglądy (szkoda gadać o jednym, a ten drugi ma tak elastyczne poglądy że w zasadzie można mówić o ich braku). Obydwu brakuje klasy (oki, ten z żoną z bezą czasem pokazuje trochę klasy, ale drogi panie K., klasę albo się ma, albo nie ma, a jak się zrobi coś głupiego, to się przeprasza, a nie zasłania problemami ortopedycznymi). Obydwaj głoszą idee nie z mojej bajki.
    Z PO też mi nie po drodze. Dokładniej – od czasu do czasu jest mi po drodze, ale ta organizacja zamiast jechać wybraną drogą, meandruje jak pijany wozak. Spektrum poglądów niemal tak szerokie jak u pana K. (z bezą).
    Ostatnio rozważam PSL, za logiczne i technokratyczne podejście. Obawiam się, że to jednak tylko fasada, w końcu zawsze dojdzie do kwestii likwidacji rolniczych przywilejów i całe technokratyczne nastawienie (nakazujące owe przywileje zlikwidować) pójdzie się… wiadomo co.

  108. 108 jiima

    @Moon

    Acha, jeszcze co do ludzi pragnących w latach 80 wolnego rynku itepe. Powiem krótko – nie rozśmieszaj mnie. Gdzie w postulatach sierpniowych masz tego typu żądania?
    Wprost przeciwnie – żądano płac rosnących wraz z cenami, oraz likwidację „eksportu wewnętrznego”.
    Gdzie żądano pełnej demokracji?
    Żądano niezależnych związków zawodowych, nic poza tym.
    „Solidarność” była ruchem robotniczym, który domagał się nie tyle tego by nie było PRL, tylko by PRL funkcjonował tak jak obiecywano. Bunt wybuchł, gdyż PRL, ustrój utopijny, rozpadł się. Rozpadał się z resztą od samego początku, państwo rządzone w ten sposób nie mogło działać. Rabunkowy „eksport” do ZSRR i kradzieże (głównie tych na górze, ale nie tylko) tylko pomogły w katastrofie.
    Ci co domagali się demokracji i wolnego rynku byli głosem wołającym na puszczy w owych latach.
    Teraz niestety też są…

  109. @Jiima
    Wcale nie drugie pudło. Poprzednio dobrze podejrzewałam. Cóż za złośliwi ludzie…
    Kaczyńscy i ich ekipa są jacy są, aniołkami nie są, ale to „Wyborcza”, TVN, Matka Kurka, itp. obrzydziły ich ludziom ponad wszelką miarę poprzez zwykłą propagandę, częste zniekształcenia i wyolbrzymianie pewnych historii. Szkoda ze Kwasa tak dobrze nie prześwietlali.

  110. @Jiima
    Kwaśniewski jest przecież oficjalnym kandydatem LID na premiera (w niedzielę ogłosili), mimo iż nie będzie go na listach. Głosując na LID, głosuje się na jego powrót do polityki, niekoniecznie na fotel premiera.

  111. @Jiima
    Poza robotniczymi postulatami sierpniowymi były przecież kręgi inteligenckie domagające się sensownych przemian i ich dążenia weszły w życie, a nie wszystkie postulaty ze Stoczni.

  112. 112 uciekinier

    @mmon5 wyjechalo sporo dobrze wyksztalconych ludzi np.chemikow, inzynierow, ekonomistow i pracuja w swoich zawodach. Tylko humanisci nie maja takiej szansy.

  113. @Uciekinier
    Jestem humanistką, i mimo że płynnie znam angielski, musiałabym zaczynać od prac fizycznych, potem może biuro… i nic więcej. Mnie nawet w Polsce praca w biurze nie satysfakcjonuje…

  114. 114 uciekinier

    @moon5 ale musisz mi przyznac racje, ze Polacy nie sa tylko sila robocza, wielu z nich pracuje jako specjalisci.
    Niestety a spoleczenstwie panuje przekonanie, ze kazdy emigrant pracuje na zmywaku, a to nie prawda.

  115. @Uciekinier
    Ciekawe jak to przedstawia się procentowo? Ile wykonuje proste prace fizyczne, a ile umysłowe ?

  116. Moon5, when I am reading your divagations concerning the great leaders if the IVRP and I observe your strong convictions towards the present ruling party – I get a strong notion that there is no logic argument in the world that can even scratch a surface of your cement-like fundamental way of thinking bordering on strange obsession and… love(?) for two small brothers?

    Why the hell you want to marry PO and PiS. The rape of thoughts and ideals was done already, there is no chance for reconciliation, considering the „blood” spilled between the two parties.

    Unless… unless, you are the advocate of the PiS line of thinking: if PO would get rid of Tusk, then PiS can take over their electorate.

    Brilliant!

  117. @Kornett
    I po co ten angielski? Jeszcze błędy zrobisz, każdemu może się zdarzyć…
    Myślałam, że to oczywiste, że PO będzie musiało dokonać zmian w swym kierownictwie, jeśli większość chciałaby koalicji z PIS, albo też dokona się podział PO na dwie partie. Ale to tylko dywagacje.

    Nie mam żadnych zdecydowanych przekonań na temat braci, ale nie są tacy zupełnie źli. Lepsi niż pijak czy młodzieniaszek Tusk. Nie obrażaj mnie pisząc o moim fundamentalizmie czy obsesji na tle Kaczyńskich. A Ty masz obsesję na tle Donalda czy Kwacha? Manipulujesz.

  118. 😉 Moon5, w sumię to Cię lubię.
    Jesteś w pewien sposób genialna w swojej metodzie jedynego słusznego myślenia i argumentacji.
    Odbijanie piłeczki i zakładanie, że większość członków i zwolenników PO „chciałaby koalicji z PIS” jest powtarzaniem oczywistej demagogi Twoich „nie tak zupełnie złych” idoli.

  119. 119 jiima

    @Moon
    Nie jestem pewien, czy to wyszkolona socjotechnika, czy nieświadomy odruch, ale ty odpowiadasz mi na wyrywki zdań, a nie na to co napisałem. W zasadzie mógłbym też się tak bawić, ale po co?
    Idąc twoim tropem, głosując na PiS ludzie w 2005 roku głosowali na Leppera w rządzie, chociaż nie startował on z list wyborczych PiS…
    Poza tym, powtórzę jeszcze raz, *nie jest mi po drodze z żadnym z tych panów*. Ani z betonem partyjnym Kwaśniewskim, ani z betonem kompletnym Kaczyńskim. Obydwaj mają takie same poglądy, tylko różnica polega na tym, że Kwasniewski nagina prawo lub je omija, a Kaczyński próbuje je zmieniać tak by pasowało mu do jego chorej wizji świata. Kwaśniewski robi brudne interesy z bogatymi, bo to daje kase, Kaczyński robi brudne interesy z biednymi bo to daje głosy.
    „Młodzieniaszek Tusk” nie jest żadną obelgą dla mnie. O ile on jest młodszy od ciebie? Możesz podać z grubsza, nie wiem ile Tusk ma lat dokładnie więc i tak nie policzę.
    Może czas skończyć z konserwami w polskiej polityce? Z panami co chcą być premierem od wieku 50 do 90 lat? Wiesz, to w poprzednim „ustroju” bycie zakonserwowanym emerytem było niezbędne do dorwania się do władzy – wręcz „realny socjalizm” niektórzy określali jako gerontokrację. Tymczasem z wiekiem może i przybywa doświadczenia, ale również ubywa elastyczności i IQ…

  120. @Jiima
    To nie jest wyszkolona socjotechnika. Chyba niechcący odpowiedziałam tylko na wyrywki zdań. Tusk nie jest jednak takim młodzieniaszkiem na jakiego wygląda. Skończył 50 lat, jest tylko 3 lata młodszy od Kwaśniewskiego, ale jakiś młodzieńczy jest, jakby miał 30-tkę. Myślisz o głosowaniu na PSL, dobrze że nie na LID. Masz racje, że PO „krzywo jedzie”. Ja nie wiem, czy na kogokolwiek zagłosuję.

  121. @Jiima
    Może i ja zagłosuje na PSL jeśli będzie w moim okręgu wyborczym, będę miała czystsze sumienie 🙂

  122. Odnośnie kłamstw „GW” – „Świat według Gazety Wyborczej” (tekst odrzucony przez „Gazetę”, wydrukowany „Rzeczpospolitej”)
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/opinie_070927/opinie_a_1.html

  123. 123 Nonchallance

    Moon skoro tak lubisz demaskować to w imię obiektywizmu zajmij się również tym jak ślicznie dziennikarze „Rzeczpospolitej” potrafią przekręcać, przemilczać i wymyślać fakty, które nie miały miejsca byle wszystko było zgodnie z ich wizją świata. Dla ułatwienia podrzucę Ci jedno nazwisko np. Piotr Zychowicz. Taaaaaaak „Rzeczpospolita” to niezwykle uczciwa gazeta. Tu mi jedzie czołg ;P

  124. W jakim temacie Zychowicz manipulował i czy nadal pracuje w „Rzeczpospolitej”?

  125. Pewnie o tym jak „Szkoła uczy być gejem”.
    http://7dni.wordpress.com/2006/12/21/szkola-uczy-jak-byc-gejem/

  126. 126 Nonchallance

    Żeby to był jeden taki „wypadeczek” w jego
    karierze. Gdy człowiek dokopie się do źródeł na których on buduje swoje artykuły to się okazuje, że jak w starym kawale „Czy to prawda że w Moskwie rozdają Wołgi? Tak, to prawda, tylko nie w Moskwie ale w Petersburgu, nie Wołgi tylko rowery i nie rozdają tylko kradną.” Rzeczpospolita jeśli chodzi o uprawianie polityki nie jest nic lepsza niż GW. Ani jedna gazeta ani druga nie przepuści okazji by dołożyć przeciwnikowi.

  127. Nic dziwnego, że piętnuje takie rzeczy skierowane do dzieci:
    “Jeżeli potrzebujesz Światobliwego Boga, to dla mnie jest nim wielka czarna lesba” i jeszcze gorsze, opisane w artykule.

  128. 128 Nonchallance

    Moon czytasz wybiórczo? Napisałam wyżej: „Gdy człowiek dokopie się do źródeł na których on buduje swoje artykuły to się okazuje, że jak w starym kawale “Czy to prawda że w Moskwie rozdają Wołgi? Tak, to prawda, tylko nie w Moskwie ale w Petersburgu, nie Wołgi tylko rowery i nie rozdają tylko kradną.” Najśmieszniejsze jest to, że on czyta źródła dokładnie tak jak Ty. Wybiórczo.

  129. Na jakiej podstawie wiesz, że fałszuje rzeczywistość, że takie fakty nie miały miejsca?
    W Hiszpanii tez był ten zboczony komiks dla dzieci, który wywołał wielki skandal. Podobno nawet były protesty na ulicach.

  130. 130 Nonchallance

    Moon jeśli ktoś robi coś notorycznie to się chyba nie oduczy? Gdybyś zadała sobie trud i poszukała na jakich to „materiałach” i na zdaniu jakich to „autorytetów” opiera się Pan Zychowicz to nie byłoby tej dyskusji. Swoje informacje zwykle czerpie ze skrajnie fanatycznych i homofobicznych portali chrześcijańskich a jego autorytety to znani ze skrajnych poglądów homofobowie. Ot Pan Zychowicz chyba zwyczjnie lubi gdy może udowodnić swoje przekonania, choćby udowadniał je byle czym. Jeśli tego typu ludzie i źródła informacji są dla Ciebie wiarygodne, to nie mamy o czym dyskutować. Fanatyzm nigdy nie był zbyt blisko dziennikarskiego obiektywizmu.

  131. 131 Nonchallance

    Zresztą jeśli chcesz się przekonać, że Rzeczpospolita tez potrafi namieszać to poszukaj w Google. Sporo tam tego siedzi a Zychowicz to tylko wisienka na tym torcie.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s


%d blogerów lubi to: