Prezydent Adamowicz hackerem?

05Gru08

Adamowicz hackerem?

Dzisiaj po południu, szukając pewnej informacji związanej z prezydentem mojego miasta, wpisałem w googlach słowo “Adamowicz”. Na pierwszym miejscu pojawił się odnośnik do oficjalnej strony prezydenta, opatrzony informacją “Ta witryna może wyrządzić szkody na twoim komputerze”. Oniemiałem.

Ciekawość zwyciężyła strach. Kliknąłem. Google rozkrzyczało się czerwienią: “Ostrzeżenie– przejście do tej witryny może być niebezpieczne dla Twojego komputera!”

Zgodnie z zaleceniami przeczytałem informacje zawarte na stronie diagnostycznej:http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=http://www.adamowicz.pl/&hl=pl

Cytuję ”…Testy wykazały, że niektóre (6) z nich [stron] powodowały pobranie i zainstalowanie złośliwego oprogramowania bez zgody użytkownika. Robot Google po raz ostatni odwiedził tę witrynę 2008-11-29, a ostatni raz podejrzana treść została w niej wykryta 2008-11-29. Przykłady złośliwego oprogramowania: 67 scripting exploit(s). Liczba domen, w których przechowywane jest złośliwe oprogramowanie: 2. Są to między innymi następujące domeny: kliauj.cn/, axa3.cn/. Liczba domen, które funkcjonują jako witryny pośredniczące w rozpowszechnianiu złośliwego oprogramowania na komputery użytkowników je odwiedzających, wynosi 1. Są to między innymi następujące domeny: axa3.cn/.”

Jako, że troszkę znam się na webmasterce, a mój komputer nie wie co to windows, wszedłem na stronę i zajrzałem do kodu źródłowego. Jest! Złośliwy kod, tuż po końcowym znaczniku </html>:

<script>eval(unescape('function%20iGYCG%28qbee%29%7Bfunction%20..........

Całego nie przytaczam bo długaśny ci on, i zapewne wielce niebezpieczny!

O Mamo złota! Czyżby Paweł Adamowicz był hackerem??? Odwiedziny jego strony powodują zhackowanie komputera odwiedzającego!!! To niemożliwe. Zapewne złośliwe hakery włamały się na serwer i skaziły jego stronę. Ufff – odetchnąłem.

Ale zaraz zaraz, co jeśli, nieświadomy niebezpieczeństwa pan prezydent wejdzie na swoją stronę i hackery zawładną prezydencką maszyną?? Na samą myśl zrobiło mi się gorąco! Wycieknie cała poczta, tajne dokumenty, pliki, cenne archiwa!!

Przecież właśnie w Gdańsku odbywa się feta z okazji otrzymania przez Wałęse Nobla. Zjechały się Vipy z całego świat. W komputerze pana prezydenta na pewno były ustalenia związane z tym szczytem. Nie daj Boże wpadną one w ręce złoczyńców, terrorystów!

Alarm! Alarm! Alarm!

7 Responses to “Prezydent Adamowicz hackerem?”

  1. 1 salamandra

    czemu mi sie ostatnie slowa z sienkiewiczem skojarzyly: „Larum grają! wojna! Nieprzyjaciel w granicach! a ty się nie zrywasz! szabli nie chwytasz? na koń nie siadasz? …”

  2. biedak… Znów wtopa

  3. Tylko troche dziwne, że jeżeli to Jego oficjalna strona, to wyraźnie jest tam napisane: Oficjalna strona Paweła Adamowicza… Oficjalnie napisaliby PAWEŁA..? Wierzyć mi sie nie chce…

  4. @Pablo
    to jest jego oficjalna strona 🙂

  5. hehe… To nie pozostaje nic innego, jak pozdrowic p. Paweła… jaki pan, taki kram…

  6. 6 hip

    to nawet binarne śmietniki są teraz made in China?… ludzie, nie wiem co to jest, ale nie wchodziłbym na tę stronę Internet Explorerem!


  1. 1 Adamowicz blogerem « Prezydent Adam Owicz

Skomentuj

